mandag 16. august 2010

Shepherd's pie

Det vert sagt mykje ufordelaktig om engelsk mat, men stort sett er ikkje engelsk mat dårleg, men mange har ete engelsk mat på billige pubar og liknande, og på det viset er ikkje norsk mat heller så god. Engelsk mat liknar i grunnen mykje på norsk mat, med mykje poteter og sauekjøt, og lite grønnsaker med mindre dei er i lapskaus eller stuing. Dei er likevel hakket gladare i frityrkokaren sin enn kva vi er her, og billig mat på pub er gjerne drukna i feitt. Shepherd's pie er ein engelsk klassikar, og sjølv om det kanskje ikkje er sommarkost, så er det snart haust, og ein vil kose seg inne med noko skikkeleg sikringskost. Ein regnværskveld no i ferien laga eg sheperd's pie, og eg vil sjølv påstå at det var vellukka, Mannen forsynte seg fire gonger, vi drakk raudvin til og kosa oss. Dette er mi oppskrift (ca 4 pers):

1/2 kg kjøtdeig av sau/lam
1 kg poteter som eignar seg til potetstappe
1 stor løk
1 stor gulrot
1 1/2 dl raudvin
3 dl kraft/buljong (ikkje for salt)
1-2 ss kveitemjøl
Mjølk, smør, fløyte eller kva du no føretrekk i potetstappa di
Salt til potetstappa
Litt ost
Erter

Kok potetene og lag potetstappe slik du likar. Ikkje bruk potetstappepulver. Steik kjøtdeigen og ha i riven gulrot og hakka løk. Slå feittet av kjøtdeigen og set tilbake på plata. Slå over raudvinen og kok inn. Dryss over kveitemjølet og hell over buljongen. Rør og kok inn slik at det vert tjukk saus av det. Legg eit tynt lag potetstappe i forma og legg kjøttfyllet oppå. Ha resten av potetstappa oppå og dryss litt ost over. Prikk det øverste laget med ein gaffel for å unngå at fyllet tyt opp som på biletet, som eg tok då eg hadde gløymt å prikke paien.

Ja, då har eg endeleg fått opp eit bilete av min eigen shepherd's pie, og eg må jo medgi at han ikkje er verdas penaste pie. Men god, det var han (hugs å prikke)!

Eg hadde visst gløymt å skrive temperatur til gratinering her. Det skal vere 200°C i omlag 20 minutt.

3 kommentarer:

  1. Denne skal eg lage ein kveld.

    SvarSlett
  2. Vi har også lyst til å smake! Den høres god ut:) Hilsen Susanne og Astri

    SvarSlett